BabbelBabbel

Bra bra!

Kategori: Musik

Vilket avslut på en redan underbar tredagarshelg. For till York för att titta på mitt kära 'Glasvegas'. Jag har aldrig varit på 'The Duchess' innan. Perfekt ställe för spelningar och jag kommer gärna tillbaka för att uppleva en utekväll på rockbar. 'Panda Cubs' var förband, det bästa Glasvegas har haft av de gånger jag sett dem live. Glasvegas däremot blir bättre och bättre för varje gång jag ser dem. Nytt material spelades och de låtarna är minst lika bra som tidigare. Tror mig ha hittat en ny favorit på deras album som förhoppningsvis släpps i Dec/Jan. Jonna, trummisen, är grymt bra. Hon gör nästan hela bandet. Efteråt blev det såklart barhäng, 'Stone Roses', där dessa två underbara människor bjöd in mig på vistelse hos dem i Glasgow. Det är ett sak jag verkligen ska hålla dem till. När det sker är en annan sak. Idag har jag varit väldigt trött och seg då jag inte la huvudet på kudden förrän halv tre för att gå upp och jobba klockan sex.
/J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: