BabbelBabbel

Foten är nästan hel

Kategori: Allmänt

Blev av med gipset idag. Förra veckan kändes det som att idag aldrig skulle komma. Idag känns det som att de senaste fyra veckorna varit de snabbaste i mitt liv. Så skönt att bli av med gipset. Jag kan ha matchande skor igen. Ni som vet att jag är skogalen känner nog till hur jobbigt det har varit att inte kunna ha matchande skor och känna sig fin. skit i att det gjort ont och jag inte kunnat gå normalt, att dessutom se ut som en klumpfot, det är inte roligt. Ja, tyvärr är jag så ytlig. 
Jag röntgades först och plåtarna visar att det fortfarande syns att benet i foten brutits. Eftersom jag inte kände något när foten belastades sa doktorn att gipset skulle tas bort. 15 min senare och med hjälp av en elektrisk pizzaskärare var det borta och jag hade MIN sko på foten. Det kändes lite konstigt att gå på den men det ska nog bli bra snart. Jag har inte böjt på tårna när jag gått med gips och sandal så det är ovant. Har tagit bort allt det torra skinnet på häl och tår och tvättat bort stanken så nu är foten nästan som ny. Doktorn sa jag kan gå till gymmet redan imorgon om jag vill. Dock får jag inte springa på 3-4 veckor men skulle jag vilja använda cyklarna eller andra maskiner går det bra. Det gick ju bra att dansa i helgen så det får det nog bli denna också, måste fira att gipset är borta och att det är påsk.
/J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: