BabbelBabbel

Fredag i London

Kategori: Utflykt

Så skönt att bara jobba fram till lunch. Det kändes knappt att jag var på jobbet. Kanske för att jag var så ivrig att få komma iväg till London och träffa vänner jag inte sett sedan Augusti.
 
Jag köpte på mig några tidningar inför resan. Bland annat en som hade prinsessan Madeleleine på framsidan. Jag blev förvånad först och trodde det var en svensk tidning. 
 
Resan gick fort ner, tog bara två timmar med tåg. Jag hade fått för mig att det skulle ta mycket längre tid men huvudstaden är inte långt borta med expresståg. Jag landade på Kings Cross och eftersom jag hade lite extra tid innan svenskarna skulle komma så valde jag att gå till hotellet. Det tog drygt en timma men det var det värt. Jag gick bland annat förbi Madame Taussauds och Baker Street. Båda familjära namn men konstig känsla när man ser dem i verkligheten. Passade på att ta lite kort på de fina röda byggnaderna. 
 
Som avslutning på kvällen blev det ett besök på närliggande pub. Vi var alla trötta efter respektive resor så det blev en tidig kväll och vi ville såklart vara pigga inför nästa dag. 
/J
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: