BabbelBabbel

Skunk Anansie

Kategori: Musik

"Jag måste gå på fler spelningar". Det säger jag ofta men likväl händer det alltför sällan men för en gång skull blev det av häromkvällen. Vilken underbar spelning!!! Jag var hög på positiv energi hela kvällen och dagen efter. Skunk anansies frontfigur 'Skin' är ett enda härligt energiknippe. När jag var yngre kommer jag ihåg att jag tyckte hon såg väldigt läskig ut men det är hon verkligen inte, hon är riktigt cool. Mina två favoritlåtar blev ännu bättre med effekterna. Under "Weak" gick hon ut på publiken, precis, hon stod på publikens händer och sjöng. Det var väldigt effektfullt och jag fick nästan en hjärtattack när hon istället för att gå tillbaka slängde sig baklänges och togs emot av vakten. Det kräver mod, styrka och tillit. Som avslutningsnummer sjöng hon "Little Baby Swastikkka" i publikhavet. De skingrade sig så att hon kunde ta sig fram till slutet på rummet för att sedan "crowd surfa" hela vägen tillbaka. Jag säger det igen "Jag måste gå på fler spelningar". 
/J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: