BabbelBabbel

Fall hard

Kategori: Musik

Vilken kväll!
Lyrisk känsla innan, under och efter
Tack alla inblandade
-
Tre vänner fick jag med mig
Första gången vi var där
Kommer definitivt tillbaka
Så fort vi klev in kom en hemkänsla över oss
Välkomnande atmosfär
Litet och hemtrevligt
-
Tre band där huvudattraktionen var anledningen till vår närvaro
Innan de intog scén spelade två andra indie/pop/rock-band
Överraskande bra båda två
Först ut fyra unga lokala musiker
Just Handshakes (We're British)

Så bra att vi köpte deras album
2 låtar för 1£
-
Nästa band som spelade kommer från Kanada
Tre väldigt samspelta killar
Jag var väldigt imponerad av deras trummis
Hade ingen aning man kan göra så många saker samtidigt
-
I väntan på huvudakten roade vi oss så som bara vi kan
-
Sist men inte minst
Svenskarna
Det märktes tydligt de kommer från Svedala
Väldigt blygsamma i sin konversation med publiken
Så bra det var
1999 först ut
Vilken kanonstart och det fortsatte så
De lät musiken tala för sig själv
Stämningen blev väldigt familjär
Det kändes som spelningen hölls hemma i någons vardagsrum
De lyckades verkligen få en intim känsla
Fall Hard är min favorit
Filmade en snutt
Tyvärr kan jag inte lägga upp den här
-
Efteråt skulle det tas kort
Alla ville vi ju bli fotade med sångaren
Eller nej
P ville hellre ha idolbild med mig
Bandmedlemmarna är väldigt trevliga och sympatiska
Jag som svensk hade en fördel
Pratade på, följde med in i omklädningsrummet
Pratade ännu mer och fick min tröja signerad
Tyvärr hann de inte stanna kvar för en pubrunda
Flyget från Manchester lyfte 7.00 i morse
Nästa gång de kommer till sin favoritstad i UK hänger de med ut
/J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: