BabbelBabbel

Anna Karenina

Kategori: Film/TV/Läsbart

 
Jag har en förkärlek till kostymdrama. Denna kväll ägnade jag åt 'Anna Karenina' spelad av Kiera Knightley. Det är en vacker men samtidigt sorglig berättelse som Tolstoy satt ihop. Jag har inte läst den så vet inte hur mycket som stämmer i filmen. Aaron Johnson har aldrig varit så blond, och passar verkligen i det (precis som jag) och Jude Law har aldrig varit så oattraktiv (inte för att jag någonsitt fattat hypen som alla andra). Kiera Knightley är inte någon av mina favoriter men filmen är ändå bra. Svenskan Alicia Vikander är sockrigt vacker och jag tror minsann att Bill Skarsgård också skymtade förbi. Se den om tillfälle ges. Den är filmad på ett intressant sätt, verklighet balndat med känslan av att de är på teater hela tiden. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: