BabbelBabbel

Den fula träningsankan

Kategori: Motion

Jag lovade mig själv att idag var dagen då jag skulle ta mig till gymmet. Jag har inte varit där sedan i juni skulle jag tro. Jag var så duktig och gick 3-4 gånger i veckan förra våren men sedan tog det stopp. Nu har jag ett nytt mål, halvmaran i maj. Det gäller att ligga i. Efter middagen svidade jag om och joggade lite lätt till gymmet. Insåg på vägen dit att jag inte hade en vattenflaska med mig, inte heller hörlurar. Väl där visade det sig att jag glömt min kod för att komma in så fick fråga personalen. Bra start blev än bättre när jag skulle sätta igång löparbandet. De första två maskinerna fungerade inte och tredje gången gillt visste jag inte hur jag skulle sätta igång den. Det lyste säkert lång väg jag inte är en van gymanvändare. Inte bara genom att inte veta hur maskinerna fungerar men att gå klädd i fula träningsskor och vindoverall istället för färgglada skor på fötterna och tighta och avslöjande tights och linnen. Målet var att springa 2km, oberoende på tid. Jag klarade 1.5km och dettog kanske 10-15 minuter. Oj så jobbigt men jag ska inte ge upp. Tvärtom! I maj månad kommer jag vara gymmets heting och klara 21km på 2.5 timmar.
Efteråt känns det skönt att sitta nyduschad och senare få gå till sängs i nybäddade lakan. Ser fram emot torsdag om det kommer gå lättare, samma eller vara tyngre. Nu vet jag iaf vad jag ska ha med mig och hur maskinen fungerar. 
/J
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: