BabbelBabbel

Genomblött

Kategori: Allmänt

Det började med en kalldusch imorse. Tyvärr har någon glömt att betala gasräkningen denna månad så det fanns bara kallvatten i kranarna. Det är så jag vill börja min dag. Sen dess har det bara fortsatt. Regn på väg till jobbet, mer regn under dagen och skyfall vid hemgång. Skulle träffa en vän i stan så gått runt i regn en längre tid. Regnjackan är inte den bästa så det regnade igenom. Fel skor hade jag också. Gympaskor med massa lufthål. Kaffedaten blev inställd så jag tog första bästa buss hem. Fingrarna var så pass blöta att de såg ut som russin, likaså tårna under genomblöta sockar. Jag var helt enkelt blöt ända in på skinnet. Det hjälper inte att det är kallt ute vilket gör huset fuktigt. Byte av kläder underlättar men jag tror nog att det bästa är om jag kryper under täcket och gömmer mig. Jag hoppas på en bättre dag imorgon. Humöret speglas av vädret, hos alla. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: