BabbelBabbel

Mål

Kategori: Allmänt

Lite över en månad sedan skrev jag ett inlägg om mina mål. Mål som jag inte hade satt någon tidsgräns på förutom jobbletandet. Mest att jag hoppades och ville att vissa skulle ske snabbt medan andra mer bli en del av vardagen. När jag skrev listan kunde jag aldrig tro att två av dem skulle ske inom en månads tid. Nu har jag redan jobbat en hel vecka på ny arbetsplats och för att ta mig dit har jag införskaffat en cykel. Inte illa jobbat om jag får säga det själv. Träning och motion får jag på köpet. Jag ska avsäga mig mitt gymmedlemskap. Jag kommer inte gå dit på kvällarna, hinner inte på morgonen och på helgen kan jag springa, gå eller cykla om jag känner att jag behöver röra på mig. Matlagning hemma har det blivit sista tiden då det är billigast och pengar inte direkt växer på träd. Fredagar har vi iofs infört som hämtmatskväll. En trevlig tradition då alla samlas kring TVn, lägger upp fötterna på bordet, dricker en öl och slappnar av efter en hård arbetsvecka. Jag håller mig till dn.se och guardian.co.uk vad det kommer till tidningsvärlden men tyvärr har jag inte hunnit läsa några böcker, än. Trots alla dessa förändringar känner jag mig inte mer vuxen. Kanske har jag alltid varit det utan att veta eller så kommer jag aldrig bli det vad jag än gör. Men vad gör väl det om 100 år? Så länge jag är jag är det mycket mer värt. 
/J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: