BabbelBabbel

Hemland

Kategori: Film/TV/Läsbart

Äntligen är jag klar med mina bestyr. Kom hem senare än vanligt. Av någon anledning ställs vissa bussar in när det regnar. Jag blir tokig på sånt. Att engelsmännen inte vet hur man hanterar snö är en sak men regn, om något väder, borde de väl kunna hantera???
Kom hem klockan sju och en timma senare var matlådorna ordnade. Det blev kycklinggryta. Ett väldigt enkelt recept jag fått av min kära vän JB hemma i Sverige. Jag hoppas att det ska smaka. Om så är fallet delar jag mer än gärna med mig av recept. 
I detta inlägg blir det istället tips på en bra serie jag följer. Jag har hört talas om den ett längre tag men det var först i helgen jag själv började följa den. 'Homeland' säsong två har premiär här på söndag så jag tänkte jag skulle hinna med att se första säsongen innan dess. Det blir ingen svår match. Det går inte att slita sig ifrån. Det är härligt att se att Claire Danes har vuxit upp från roller som Angela i 'Mitt så kallade liv' och Julia i 'Romeo + Julia'. Två avsnitt ska hinnas med ikväll innan läggdags. Har ordnat sljuts till jobbet imorgon bitti så detblir en timmas sovmorgon, jippie!!!
/J
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: