BabbelBabbel

Diskberg gör mig galen

Kategori: Allmänt

Varje dag befinner sig oren disk nere i köket. Antingen staplat i diskhon eller på köksbordet. Jag är lika trött som tjejen på bilden. Om inte tröttare. Igår fyllde jag diskmaskinen och diskade upp det som inte fick plats för hand. Jag och mina två andra huskamrater om är renliga av oss diskade även upp efter att ha lagat middag. En tredje huskamrat lämnade lite disk efter sig men inget värt att klaga på. Köket var rent och fint innan jag gick till sängs. Imorse när jag kom ner i köket för att äta frukost är diskhon full med disk och det står även smutsiga tallrikar och glas på bordet. Jag blev tokig! Hur kan någon vara så arrogant och ignorant att inte diska undan efter sig. Det är inte konstigt att vissa av oss vill flytta ut. Det är inte första gången detta hänt, snarare 1000ende och det kommer hända om och om igen. 
En dag som såg ut att börja illa slutade riktigt bra. Jag hade en toppendag på jobbet. Det känns som att jag hittat rätt och att jag är bra på det som ska göras. Kul! Nu är det dags för favoritprogrammet. Finaldags i 'The Great British Bakeoff'. Självklart har vi inhandlat kaka att smaska på. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: