BabbelBabbel

"Förbrydelsen"

Kategori: Film/TV/Läsbart

Precis hemkommen från årliga Novemberbrasan. Förra året gick jag inte då det ösregnade ute. I år är jag glad att vi tog oss till parken. Härlig brasa som värmde trots långt avstånd med färgglada fyrverkerier som avslut. Det är fortfarande personer som håller på och smäller. Det har smällt runtomkring hela helgen. Jag har fördelen att ha stort fönster så jag ser allihop lysa upp himlen. Jag tror bestämt jag kan påstå att fyrverkerier kring denna "Bonfire"-helg är mer uppskattat i England än på nyårsafton. Bilder på brasan och fyrverkerierna kommer imorgon. Jag tog en hel del så orkar inte sålla ut i kväll. Jag ska istället krypa ner under det varma täcket och se  ett eller två avsnitt av originalversionen av "The Killing". Jag kan inte slita mig, överraskningar i varje avsnitt. Något som inte var förvånande är att politikern spelas av Mads Mikkelsens storebror. Det insåg jag snabbt. Kindben som dem går inte att ta miste på.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: