BabbelBabbel

Red vs. Yellow

Kategori: Allmänt

Hela mitt liv, särskilt senaste veckan, ser jag röda bilar. Det betyder, precis som Christoher säger i min favoritbok 'The Curious Incidents of the Dog in the Night Time', att det är en bra dag. Ju fler röda bilar i rad, dessto bättre. Det är inte ofta jag har en dålig dag. När de få dagarna kommer, säger samma Christopher att bilarna är gula.
Idag är en sådan dag. En gul dag. Ju fler gula bilar i rad, dessto värre. Vad jag trodde skulle vara röda dagar för resten av mitt liv har nu blivit gula. Jag gillar gult så jag kommer att klara mig igenom det här. Rött och gult tillsammans bildar en fin flagga, Spaniens. De spelar just nu emot Kroatien. Jag hoppas och tror att Torres gör mål så att de blir en röd dag igen. Heja, heja!
/J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: