BabbelBabbel

Euro 2012 - logga

Kategori: Sport

Än så länge är jag väldigt nöjd med EM. Visst hade jag velat se Sverige vinna men i år är jag nog mer intresserad av helheten och tar det inte på alltför stort allvar om det inte går så bra för de länder jag vill. Det bästa är designen på Uefa's hemsida, loggan, arenorna som blommor och att ländernas flaggor visas som blomblad. Det jag stör mig på är den lila banderollen som dyker upp ibland i tv-rutan. Designen på den går inte ihop med resterande design. Sen när associeras Polen och Ukraina med lila? Jag hade förstått det om EM hade hållts i Indien (vilket aldrig kommer hända då de inte tillhör Europa). Designen och färgen påminner om ett indiskt matmärke. Det är de små sakerna jag stör mig på här i livet. Nu ska jag istället njuta av Danmark - Portugal och senare Holland - Tyskalnd.
/J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: