BabbelBabbel

"Because we can"

Kategori: Film/TV/Läsbart

'Prometheus' är en storslagen film. Det tar ett tag att smälta den. Eftersom det var så länge sedan jag såg 'Alien'-filmerna, kommer inte ens ihåg om jag har sett alla, hade jag lite svårt att hänga med. 'Prometheus' är tänkt att vara en förfilm till 'Aliens'. Kanske har de missat något hur det skulle kunna bli en direkt fortsättning. Jag är säker på att det kommer fler filmer och att allt slutar precis som med 'Star Wars'-sexiologin. Hursomhelst, vackra bilder dyker upp i filmen, likaså otäcka. Skärras nu inte av det. Jag blir rädd för filmer som 'Scary Movie'. Det bästa med filmen är konversation mellan Androiden David och Doktor Holloway när David frågar varför de skapade honom. Holloway svarar då, "För att vi kan" och kontringen blir, "Hur skulle du känna om er skapare svarade samma sak?"...
/J

Bildkällor: klicka på bilder för att länkas

Kommentarer


Kommentera inlägget här: