BabbelBabbel

OS-invigning

Kategori: Sport

Jag tror inte att det var många som missade invigningen av OS 2012 igår. I alla fall inte i värdlandet. Jag uppskattade det verkligen. Danny Boyle - regissör och producent bakom filmer som 'Slumdog Millionaire', '127 hours' och 'Trainspotting' ligger bakom denna magnifika tillställning. Jag anade att Bond, Mr. Bean, Voldemort och Paul McCartney skulle dyka upp och framförallt David Beckham. Det bästa, enligt mig, var skapandet av en OS-ring och när elden tändes. Mycket vackert! Sverige hade tyvärr de fulaste uniformer jag någonsin sett, riktigt besviken. Däremot skulle jag inte tacka nej till en vit jacka med gulddetaljer. Detta OS är det första någonsin som representeras av både män och kvinnor i alla grenar. Det är också det första att sändas i 3D. Vad är viktigast, jämställdhet eller teknik? Låt spelen börja!
/J

Bildkällor: Klicka på respektive bild
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: