BabbelBabbel

Julafton

Kategori: Allmänt

På julaftonskvällen gjorde vi oss rena ock klädde upp oss för besök på fin restaurang, Fazenda. Godaste kött jag ätit, inte lite heller. Vi satte oss ner, beställde in vin och öl och tog sedan för oss av deras buffé innehållandes mängder av tillbehör. Jag fyllde hela tallriken vilket gjorde det svårt att å plats med allt kött som kom in. Vi fick äta hur mycket vi ville till ett fast pris. Jag åt så mycket kött att det till slut gjorde ont. Ändå klämde jag ner ytterligare en köttbit och till min lycka var det kvällens favorit av de 15 som erbjöds. Testade även kycklinghjärta. Små bitar som smakade kyckling men konsistensen var en blandning av svamp och överkokt räka. En gång om året passar denna restaurang alldeles utmärkt.
/J
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: