BabbelBabbel

As promised

Kategori: Motion


Pa mandag borjar mitt nya liv
Jag ar bra pa att saga och tanka att jag ska gora en andring
Nu ska det banne mig bli verklighet
Denna gangen tanker jag inte forbjuda nagot
De ganger jag forbjuder (t.ex. choklad) slutar det med att jag ater desto mer av det
Istallet ska jag tillata mig att ata mer nyttigt och rora pa mig mer

Nagonstans bak i huvudet tanker jag som min mormor brukade saga
"Inte borja nagot nytt en mandag, det ger otur!"
Vet inte om det ligger nagot i det men kanner anda det ar dumt att riskera
Borjade darfor redan idag
Jag tog mig antligen (efter 5 manaders uppehall) till gymet
Sa himla skont och uppfriskande
Kanner att det inte gor lika mycket att jag kommer dricka alkohol ikvall

Ska aven borja ga fram och tillbaka till jobbet
Med vantetid och byte inraknat tar det lika lang tid som att aka buss
Nu kommer jag inte forlora tid utan istallet vinna, bade motion och pengar
Behover inte kopa veckoligt busspass

E, J och jag har ett lofte att halla
Hoppas det gar bra for oss alla
/J
Bild lanad fran: http://weheartit.com/entry/14163014

Kommentarer


Kommentera inlägget här: