BabbelBabbel

Skolinspektion

Kategori: Karriär

Imorgon och på torsdag kommer de
Skolinspektionen
Ofsted på engelska
Står för Offices in Standards for Education
-
Vi fick veta i går
Paniken bröt ut hos alla
Jag var lugn och varit även idag
En stor process som sätts igång
Jag tycker det är skenheligt
Varför nu helt plötsligt göra allt till 100%
Borde inte det göras varje dag???
-
Idag har varit annorlunda för mig
Inte haft några lektioner
Hjälpt till i avdelningen som har hand om prov
Tre personer som är jobbar heltid med detta
Många småsaker som ska göras här och där
Kan ses som ett stressfullt jobb
Kul ändå att ha fått en inblick i det och variation från "vanliga sysslor"
-
Nu har jag också panik för morgondagen
Fick reda på vem jag ska vikariera för innan jag gick hem
Fyra lektioner matematik
Matematik är det ämne som inspektörerna helst vill se
Jag vet vilka eleverna är
Haft klasserna innan
En av dem är riktigt svårtacklad
Misstänker inspektörerna kommer in just då
Jag kommer inte ha chans att säga jag bara är vikarie
Spännande att se vilket betyg jag skulle få OM de kommer in
-
Måste läsa igenom papper som vi fick idag
Jag har ingen större koll på vad som gäller i "fina" termer
Åh, tänk så ställer de frågor, då är jag ju helt körd
Men men, ska sluta oroa mig
Le och vara trevlig så löser det mesta sig
/J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: