BabbelBabbel

3 av 5 möjliga tatueringar

Kategori: Film/TV/Läsbart

Så har jag även sett filmen. Först hade jag det i mitt huvud att den engelska boken inte var densamma som svenska. Något var "lost in translation" så att säga. Med lite eftertanke visade det sig att den svenska filmen hade stoppat in en liten detalj som inte finns. Antagligen inte lika bra/spännande eftersom jag redan kan historen. Ville självklart se amerikanska filmversionen för att se hur de tolkat boken. Med risk för att dra alla amerikaner över en kam och få en del kommentarer tillbaka har de bara gjort filmen för de är lata. De är lata som inte orkar läsa undertexter (svenska filmen är det inget fel på) och denna version är omskriven för att slutet ska fattas redan i början av filmen. Mitt råd är; ni som inte läst boken - se gladeligen filmen! De jag gick på bio med har inte läst boken och de tyckte om filmen. Ni som läst boken - se inte filmen! Om ni verkligen känner att ni måste - ta den inte på så stort utan njut av Daniel Craig istället.
/J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: