BabbelBabbel

Lika glad trots lovet är slut

Kategori: Karriär

Igår var alla tillbaka i skolan
Med alla menar jag de som var roliga att träffa
Gamla och en hel del nya kollegor
Väldigt slapp första dag som till halva delen spenderades i solen
Det är inte så dumt att vara lärare ändå ;)
A njöt till fullo med att vara tillbaka utan ungar i närheten
-
Ingen idé att åka hem efteråt
Fortsatte tillbringa dagen på stan
Njöt vidare av solen
Senare mötte vi upp fler vänner och firade in nya skolåret med alkohol
S gör reklam för rosévinet som smakade riktigt bra
P ville hellre ha öl och såklart fick han det
R och A njöt till fullo
Jag är som alltid glad
Ska tilläggas detta är dagen innan eleverna kommit
-
Jag är faktiskt lika lycklig idag
Hade hoppats på att inte behöva vikariera en enda lektion men det gick inte att undgå
Sista lektionen mötte jag första eleverna
Det gick över förväntan
Inga varningar behövdes ges
Alla gjorde det de skulle
De belönades med stämplar
Mötte en hel del elever i korridorerna som alla hälsade lika glatt
Fick komplimanger för mitt hår
-
Än så länge känns nya skolåret bra
Känns i kroppen det kommer bli bättre än förra
Rektorn har avgått
Ändringar här och där som alla känns positiva
Imorgon är det fredag så vad kan gå fel?
/J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: