BabbelBabbel

Svenskdag

Kategori: Shopping

Andra gången på en vecka jag blir tagen för personal
Jag tar det som en komplimang
Båda butikerna skulle jag kunna tänka mig att jobba för
-
Tidigare i veckan var jag i bokaffären
Jag kan gå in där ibland bara för det är kul
Inte alltid jag handlar något
Jag satt på huk och letade efter en bok
En 80-årig man kommer fram och petar mig lite lätt med sin käpp
Mannen - "Sorry love, are you available"
Jag - "Sorry, but I don't work here"
Mannen - "Oh, sorry, excuse me then"
Kvinnan en bit bort skrattade och sa att det var en rolig raggningsreplik
-
Idag blev jag tillfrågad på Ikea om jag visste vad en vara kostar
Hon förstod ganska snabbt efteråt att jag inte var personal
Inte i närheten klädd i samma färger som dem
Jag sa att vad det än må kosta så tror jag det är billigt
-
Jag lyckades få hem allt jag behöver
Speglar
Pall
Lampa
Vas
Ljus
Byrå
Förvaringsboxar
Först hade jag tänkt ta hemleverans på byrån
Den väger 22 kilo så inte en chans jag kunde ta den på buss
30£ för att få den hemkörd
10£ extra för varje dag som går om ingen är hemma när de levererar
Kände inte att jag ville riskera det
Jag fick lite panik men det löste sig
Killen var väldigt hjälpsam
Lät mig låna sin telefon för att ringa en taxi
Min var död
10£ och jag var hemma med alla varor
En bra deal då Ikea ligger 1.5 mil bort
Nu behöver jag bara lite verktyg
Rummet bör vara i ordning i slutet på veckan
Jag har ju ätit svenska köttbullar med kokt potatis och brunsås
Energin finns
Blev aldrig av att jag gick i matbutiken utanför
Taxin kom snabbt
Salt sill får det bli en annan gång
/J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: