BabbelBabbel

Natt utan sömn

Kategori: Festligheter

Man ska aldrig säga aldrig
Trodde inte jag hade det kvar inom mig
Ränna ute hela natten
Vid sju i morse kom vi i säng
-
Alla kollegor var inbjudna
Vi blev bara fyra
Två gamla, två nya
Två tjejer, två killar
-
Kanontrevligt!
En kväll, natt, morgon som måste göras om
Fyra timmars sömn och sedan vinkade jag av de två nya bekantskaperna
De bor lite utanför Leeds så fick sova på vår soffa
-
Blir lätt rastlös så tog mig återigen in till stan
Kom hem med en brödrost
Något vi bara måste äga
Köpte även en ny hylla till badrummet
Jag klantade till det i fredags kväll
-
Hyllan är sned
Saker glider ner i handfatet
När jag kom hem från coctailpartyt var den även sned åt andra hållet
Jag skulle rätta till den
Då bestämde den sig för att glida ur fästet och krossades med en smäll i golvet
Det var bara en fråga om när det skulle ske och vem som skulle råka ut för det
Självklart var det jag men nu har vi en ny hylla
Förhoppningsvis kommer den fästas bättre
/J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: