BabbelBabbel

"Tjej"latte

Kategori: Mat och dryck

Jag har egentligen inte riktigt vetat vad Chai latte är
Latte associerar jag med kaffe
Jag gillar inte kaffe
Inte heller något med liten hint av kaffe i
Därför har jag inte brytt mig om Chai latte heller
-
Ordet Chai har ibland uttalats som tjej vilket gjort jag trott det heter tjejlatte
Precis som det finns tjejarmhävningar trodde jag det fanns tjejlatte
En dryck som mestadels består av mjölk och ytterst lite kaffe
Nu vet jag bättre
Det innehåller te
-
I somras drack jag min första Chai latte
Gudomligt gott
Chai-te är indiskt te med smak av kardemumma, kanel, ingefära och svartpeppar
Ovanpå skedas skummad varm mjölk och sen strös kanel över
-
När jag kom in till stan började det regna
Jag gick in på närmsta café
Där möttes jag av texten Chai Latte på deras menylista
Äntligen dags för en repris á la Caffé Nero style
Gudomligt gott även denna gång
Det blir helt klart bli fler sådana koppar i höst/vinter
/J

Bild lånad från: http://www.flickr.com/photos/yesbecky/2351818291/

Kommentarer


Kommentera inlägget här: