BabbelBabbel

Slagträ och badmintonboll

Kategori: Sport

Skolan har anordnat badminton-turnering
För lärare
Väldigt kul idé och därför har många anmält sig
40 personer vilket bildar 20 lag
Mixade och lottade rättvist
Alla ska få spela minst två matcher innan utslagning
-
I två veckor har alla vetat vilken deras partner är
Många har även träffats efter jobbet för att träna
Vissa tar detta på största allvar
Jag ska spela tillsammans med den "nya" idrottsläraren
Allt vi gjort är presenterat oss för varandra och kommit fram till den bästa taktiken
Ha roligt och går det bra är det en bonus
-
Jag är fascinerad över namnet på badmintonbollen
Shuttlecock
Det sägs att den inte längre får heta så utan enbart shuttle
Jag föredrar fjäderboll
Även mina kollegor tycker featherball låter mycket vettigare
-
Om en vecka är det dags för utmaningen
Jag ser fram emot det väldigt mycket
Kul att umgås med kollegor utanför klassrummens fyra väggar
/J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: