BabbelBabbel

Framtidsplaner

Kategori: Karriär


Min lärarexamen är lika mycket värd här som i Sverige
Jag trodde jag skulle behöva läsa extra kurser
Pedagogiken är inte densamma
Engelska som andraspråk är inte samma som engelska som förstaspråk
-
Allt jag behöver göra är att skicka in kopior på min lärarexamen
Även betyg jag fått ut sedan jag var 16
Förstnämnda är ganska enkelt då det även skrivs ut på engelska automatiskt
Värre är det med gymnasiebetygen
De är på svenska
Kontaktade skolan som säger jag inte finns kvar i datasystemet
Även om jag så gjorde kan de inte hjälpa mig
Trodde det var 10-årsgräns, minst, men icke
I veckan ska jag kontakta en översättningsfirma och hålla tummarna de kan hjälpa mig
-
När det väl är inskickat hoppas jag på löneförhöjning och även ett jobb som riktig lärare
Det är ett bra tag kvar
Till våren, när löven kommer tillbaka
/J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: