BabbelBabbel

Nära att tvingas säga upp mig

Kategori: Karriär

Jag är ju tokig
Det är en sak som är säker
Ni som känner mig vet det redan
-
Idag har det ösregnat
Ingen ovanlighet
Jag behövde gå från en byggnad till en annan
Hade bråttom
Övervägde snabbt om genvägen skulle vara värt det
Jag chansade och halkade såklart
Gled ner för backen
Svarta byxor var nu bruna
-
Skämdes något oerhört
Insåg jag inte var i skicka för att hålla lektion
Fick gå till ansvarig och fråga om vi hade extrakläder någonstans
Hon hittade inga
Ordande så jag fick en lektion ledig
En annan kollega skjutsade hem mig och tillbaka för ombyte
-
Underbart med härliga kollegor
För en sekund kunde min karriär på skolan varit över
Hade någon elev sett mig hade jag blivit skämtet på skolan
Inte för resten av året
För alltid
Generation efter generation
-
Lyckligtvis har jag hedern i behåll
Kan skratta gott åt mig själv
Ingen mer genväg för mig
Kommer hellre lite sent
/J

Kommentarer

  • Jenny B säger:

    Haha, det hade kanske varit en kul syn :) Men du skadade inte dig eller?

    2010-11-10 | 16:39:17
  • Josefin säger:

    Bra att det löste sig.

    Jag fick en gammal bild framför mig när dina velourbyxor sprack på opassande ställe på väg till matsalen :)

    Vilken underbar grisbild du hittat.

    Kram

    2010-11-10 | 20:47:48
    Bloggadress: http://parisbaklangesblirsirap.blogg.se/

Kommentera inlägget här: