BabbelBabbel

Det värsta är över

Kategori: Karriär

En veckas lov och jag är utvilad
Började med minisemester men också haft tid att slappa
Perfekt kombination så såg fram emot att komma tillbaka till jobbet
-
Slungades rätt in i det hektiska skollivet
Första lektionen var kanon
Kunde inte önskat en bättre klass
Det flöt på bra resten av dagen förutom lektion nummer 4
Den värsta starten av alla lektioner någonsin
Hade en årskurs 7 (12-åringar)
In kommer de värsta av de värsta eleverna från årskurs 8
Fem, sex killar som är sugna på slagsmål
I musikrummet svingar de gitarrer
Stänger av min dator
Vägrar bege sig till sin lektion
Hoppar ut genom fönster
Snor pennskrin från de i årskurs 7 och kastar runt
Detta pågår i en kvart och jag är enda vuxna
Jag fick lite lätt panik men vi överlevde utan att någon skadades
Fysiskt i alla fall
Det var inte lätt att få igång en vettig lektion efter den incidenten
-
Nu mår jag bättre och efter att lyssnat till denna låt är jag på G igen
-
Nu känner jag att det värsta är över
Kommande dagar kommer kännas klara som korvspad
Är jag sorglig när jag redan börjat räkna ner till jullov?
34 skoldagar kvar
/J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: