BabbelBabbel

Charlie gjorde min dag

Kategori: Allmänt

Träffade en underbar unge på bussen hem
Han satt bredvid mig med sin mamma och syster
Först var han blyg men lite senare började han skratta
Jag skulle gissa han är 3 år gammal
Underbara ögon och skratt
Han var nyfiken så när jag var vänd åt annat håll började han peta på mig
Sökte uppmärksamhet och fick den givetvis
Vår konversation löd
"I'm Charlie, what's your name?"
"Jennie"
"I'm Charlie, you're Jennie"
"That's right"
"This is my mum and my sister Lola. You're Jennie and I'm Charlie"
Så höll vi på hela bussresan
När det var dags att stiga av sa jag "Bye Charlie, bye Lola. Nice to meet you"
Charlie saäger "Bye Jennie"
På väg ut hör jag honom säga "I'm Charlie, you're Jennie"
Så himla söt
Jag ville ta honom med mig
Fick sedan berättat för mig Charlie och Lola är en engelsk barnserie
Gulligt att döpa sina barn efter karaktärerna
Den lilla killen gjorde min dag
Tror jag ska börja titta på denna serie när jag behöver ett leende på läpparna
/J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: