BabbelBabbel

Dagens rubrik

Kategori: Allmänt

Åker buss till jobbet dagligen
Idag var ingen skillnad
Metro finns att läsa
Dagens rubrik fångade mitt intresse



Tänkte tillbaka på i fredags
Jag och A var på väg till bussen
Vi ser längre fram en klump av elever
Självklart tillhör de vår skola
Två av dem är på väg att starta slagsmål
Vi kom i rättan tid

I ett antal minuter hjälps vi åt att hålla dem isär
Tidsuppfattningen är inte den bästa i det läget
De får in några bra slag
A träffas på läppen och jag i bröstet
Inget vi reagerar på just då
Slutligen kommer föräldrar och hämtar upp dem

A och jag fortsätter vår promenad
Diskuterar vilken tur vi var två
Ingen av oss hade klarat det på egen hand
Det är inte bara i skolan det sker
Mitt framför en på gatan

Två dagar kvar innan lov
Skönt med ett avbrott
/J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: