BabbelBabbel

Fotbolls-VM

Kategori: Sport

På fredag är det dags
Fotbolls-VM 2010
Sverige är som bekant inte med
England är och det blir jag påmind om varje dag
Har pågått i en månad
Varenda affär skyltar om det
Allt man kan tänka sig att köpa har något med fotboll att göra
Många bilar har engelska flaggor vid sidorna
Flera hus är täckta med vimplar och stora flaggor
Bussarna har posters
Det tar aldrig slut
-
Tyvärr kommer de inte komma långt i turneringen
De har spelat dåligt de senaste matcherna och jag tror inte det kommer ändras
Självklart ska jag se matcherna
Hoppas på härlig stämning
Annars hoppas och tror jag på Spanien
Tyskland vann Eurovision, hoppas inte de vinner VM
Det kan annars ha en koppling
Gick inte så bra för England
Sverige kvalificerade inte
-
Denna låt föredrar jag men tydligen är det Shakiras som är den officiella
/J

Bild lånad från: http://www.fifa.com/index.html

Kommentarer


Kommentera inlägget här: