BabbelBabbel

Är det inte askmoln är det snö, eller?

Kategori: Allmänt


Vilken resa!
Allting var ju så bra planerat
Inte hört om inställda tåg eller flyg
Vad händer då mig???
Alla tåg går som de ska från Leeds
UTOM ett, mitt tåg
40 minuter försenat
Jag får lite lätt panik att jag inte ska hinna till incheckning
Var dessutom tvungen att byta tåg i Manchester
10 i 10 går tåget ut mot flygplatsen
10.15 stänger gaten
Jag var laddad, visste jag skulle behöva springa
10.14 öppnas dörren och jag springer ut
Terminal 3 ligger längst bort
Springer som aldrig förr
Tung väska på ryggen
Inte helt frisk
Stannade upp och tänkte jag klarar inte det här
Såg framför mig 24 timmar strandad på flygplatsen
Ingen tanke jag vill uppleva så fortsatte springa
Hann precis checka in
Flygvärdinnan var inte glad
Vill inte tänka på hur mycket människor jag slog till med min väska på vägen dit
Excuse me, sorry, sorry, excuse me, sorry
-
Efter att ha kämpat att ta mig till incheckning visar det sig flyget är 30 min försenat
Flygplanet ska kontrolleras
Sitter och väntar, väntar, väntar
Träffade en snäll dansk som gjorde väntan lite kortare
Många flyg ropas ut i högtalaren som inställda p.g.a snö
Mitt plan planeras fortfarande att lyfta
Inte är det snön som styr
MASKINFEL
-
4, 5 timme senare är det äntligen dags för avfärd
Sov hela resan genom
Tänkte nu är det inte långt kvar till varm bil hem
Hitta första bästa tåg till Malmö
Såklart är det problem med att hämta ut bagage
FÖRSENAT
Enda turen jag hade var att när de väl kom upp på bandet var min väska nr3
Jag hann med tåget och var sedan trygg och kunde slappna av
E är vacker men aldrig så vacker som igår
/J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: