BabbelBabbel

Det bästa av det bästa

Kategori: Allmänt

Massa snö kom inatt och idag kom än mer. Så kul. Jag skuttade, nja kanske inte men gladare steg än vanligt tog mig till mötesplatsen för att bli upphämtad till jobb. Bilen gick sakta idag men fram kom vi. Jag och en annan fick hjälpa billar att ta sig över lilla branten in till parkeringen. Putta bilar med halt underlag är den bästa starten på dagen. Kastade lite snöboll på lunchen och hjälpte till att göra snögubbe. 
Vid hemgång var det dags att skrapa bilar. En stackars tjej fick byta däck i kylan då hon fått punktering. Hon tog sig hem hon också. Kommer det mer inatt blir det nog taxi imorgon. 
Jag vet ni i Sverige kanske inte är lika glad för snö som jag. Jag slipper skotta och slippet köra bil så jag är lycklig. Bortskämd unge som kan njuta av snön när den är som bäst. Hade jag haft termobyxor med mig hade det blivit en snöängel.
/J
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: