BabbelBabbel

Nytt litet svart gips

Kategori: Allmänt

Äntligen tisdag. Jag tycker det är den sämsta dagen på veckan men eftersom jag hade något att se fram emot vaknade jag upp lite gladare idag. Jag hade återbesök på sjukhuset.
Igår kväll förväntade jag mig ett rosa gips hela vägen upp till knät och ett återbesök 6 veckor senare. Jag hoppades att det skulle bli ett rosa gips halvvägs upp till knät och ett återbesök 4 veckor senare. Det blev bättre än vad jag förväntat och hoppats på.
Läkaren sa att eftersom det är ett "rent" snitt benet i fiten brutits på så kan jag gå på foten. Jag fick det minsta minimala gipset. Eftersom jag även har en svart sandal valde jag svart gips så det smälter in bättre och är lättare att matcha. Jag behöver bara en krycka att stödja på första veckan, sedan ska jag kunna gå utan. Om exakt 4 veckor har jag en ny tid inbokad och då hoppas jag gipset tas bort och att benet är läkt.
Det positiva är att jag nu slipper hoppa runt överallt. Jag går kanske inte lika fort/sakta som innan men jag tar mig fram. Jag behöver inte be om hjälp att hämta ett glas vatten. Jag kan raka båda benen. Jag kan digga med i musik och vifta på foten. Efter 4 veckor kommer foten inte att vara ovan för att gå på och mitt högra ben kommer inte att vara svagare än det vänstra. 
Imorgon flyttar jag tillbaka upp på andra våningen och sitter återigen i mitt arbetslag. De har saknat mig, det är så tyst utan mig. Vet inte om det är bra eller dåligt. Jag har hunnit skaffa nya vänner på en vecka, antagligen kollegor jag inte skulle pratat med annars. De kommer nog sakna mig, det kommer bli tyst där nere igen. Som tack ska de imorgon få ett tack-kort och en box choklad. 
/J
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: