BabbelBabbel

"Kom tillbaka när du fått ditt första barn"

Kategori: Karriär

Sista dagen på SHCC. Inget annorlunda än en vanlig fredag förutom alla oväntade presenter. Jag kommer inte gå törstig i helgen, lukta gott på nytt jobb och chokladen smaskar jag redan på. Jättefina kort med tårgivande meddelanden fick jag också. Som sagt, många härliga kollegor lämnar jag bakom mig. Det finns en hel del goa elever också och jag låter en av dem tala för alla, "Varför lämnar alla BRA lärare skolan?".
På måndag infinner sig annorlundaheten. Jag ska få sovmorgon och sedan bege mig åt motsatt håll. Kroppen kommer vara stilla men hjärnan arbeta dessto mer. Det bästa kommer ändå vara att jag kan äta min lunch i lugn och ro istället för ståendes med skrikande och knuffandes elever runtomkring. 
Ha en toppenhelg!
/J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: