BabbelBabbel

Cykelköp

Kategori: Allmänt

En cykel är svaret på vad jag har införskaffat. Trots att den inte är ny är jag så nöjd med den. Den har sina skavanker här och där men vem har inte det? Inte nog med det. Världens coolaste hjälm pryder mitt huvud när jag är ute och cyklar. Kanske mer en 'skatare'-hjälm men de andra som fanns att välja på tyckte jag inte alls om. Måste ju se cool ut när jag ska glida fram på vägarna. Just precis, på vägarna. Tog en tur idag så att jag hittar till jobbet imorgon. Inga cykelvägar till synes så det blev till att hålla sig i vägkanten. På vänster sida. Det är tur jag vant mig genom att åka bil och buss genom de tre senate åren. Det kändes naturligt mest hela tiden, förutom när svängarna kommer. Konstigt och onaturligt att på cykel tränga sig in bland bilar och i deras filer. Det tog oss, ja inte trodde ni jag skulle ge mig ut själv första gången, ungefär en halvtimma till slutmålet. Det är drygt en halvmil och vi hade en genomsnitthastighet på 11km/h. Det är uppförsbacke mest hela tiden. En är lika brant som sjukhusbacken i Halmstad eller för er som känner till Kalmar, Funkabobacken. Det kommer bli härligt att cykla hem efter jobbet. Då blir det nerförsbacke och en hastighet på närmare 30km/h. Lite läskigt ibland eftersom de är branta. Jag som inte tycker om karuseller borde ha fått panik men kände mer frihet. Inga problem var det att bromsa heller. Var orolig innan då cyekln endast har handbroms. Normalt sett skulle instinkten säga - "trampa bakåt". Bakre hjulet har justerats och cykelsadeln har höjts så imorgon hoppas jag på en lättare resa. Jag är en väldigt lycklig och stolt ägare till denna, än så länge, namnlösa cykel. Ni vet lika väl som jag att en cykel kan inte gå namnlös. Fredrik och Mikael var jag kär innehavare av men den här känner jag behöver ett coolare namn än så. Tips välkomnas hjärtligt!
/J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: