BabbelBabbel

Aldrig igen

Kategori: Leeds

Värsta 24 timmarna i mitt liv
Innan ni läser vidare vill jag ni ska veta allt är bra nu

Glad i hågen gick jag hem från jobbet
Avslutat en veckas arbete och en härlig hundhelg framför mig
Väl hemma ser jag dörren är öppen
Ingen hund i huset
Någon hade inte stängt dörren ordentligt när de kom hem

Pinky hade 45 minuters försprång och vi hade ingen aning åt vilket håll hon kunde gått
Vi sprang runt i närområdet och letade utan lycka
Managern till närliggande restaurang körde runt mig i kvarteren för en titt
Återigen utan framsteg
Var tvungen att ringa ägarna och säga deras hund var på vift
Skrev snabbt ut några affischer att sätta upp
Knackade dörr och fick upp ett spår åt vilket håll hon kunnat gå
Två timmar och fortfarande ingen syn av henne

Tankarna sprang runt i huvudet
"Tänk om någon tagit henne och ska sälja henne vidare"
Har hänt tidigare i området
"Tänk om hon sprungit ut framför en bil"
"Varför händer detta när jag är ansvarig för henne"
Fick intala mig det inte var mitt fel då jag inte var hemma n'r hon gick ut
Kände ändå mig skyldig då jag var ansvarig för henne

Fick ett telefonsamtal från en man som sett henne tidigare och försökt ta tag i henne
Ännu ett spår i vilket område hon skulle kunna hålla till
Återigen gick vi runt och letade där han sagt
Frågade varenda restaurang, securitasvakt och affär om de kunde hålla utkik
Samtidigt i huvudstaden...
Pinkys matte och "moster" till radio, taxibolag, polisen och andra tänkbara ställen
Ingen har sett henne men lovar såklart att hålla utkik
Pinkys husse bestämmer sig för att komma tillbaka till Leeds och hjälpa till

Klockan blir mycket och mörkret kommer
Fler affischer skrivs ut och vi packar in oss i bilen
Åker runt och ropar hennes namn och lyser med ficklampa på mörka områden
Ett garage som fortfarande är öppet och ja de har sett henne
Fyra timmar tidigade springandes längs huvudvägen
(Hon som aldrig springer...)
Tider och platser från olika informatörer stämmer inte överrens
Vi letar längs kanalen i mörka snår
J tror sig höra en hund skälla
Visar sig det inte är Pinky
Tog bilen hela vägen till hennes hem ifall hon varit så smart
Det är en bra bit så troligtvis inte men bäst att kolla utifall att

Affischerna tar slut och även våra hjärnor på platser hon skulle kunna vara
Klockan är tio och E ringer
Nytt tips att hon setts nära McD, som senast 45 minuter sedan
Vi vet hon lever men fortfarande inte vart
Tillbaka till letandet på fots
Ingen i området runt McD har sett henne
Vi ropar men får inget svar

Klunkade en dubbel whisky och cola i väntan på S
Kallt ute och jag behövde värme och lugna nerverna
Fortsatte jakten med hennes husse i två timmar
Min mobil dog och ögonen kunde inte hålla sig öppna
S bestämde sig för att gå hela vägen hem ifall han skulle kunna hitta henne
Jag sov dåligt hela natten
Tanken på att hon skulle kunna vara ensam ute i kylan och inte veta vart att gå

Upp tidigt för att fortsätta letandet
Ännu fler affischer kopierades för att sättas upp där vi senast vet hon setts
Varenda lykstolpe, affär, husvägg var prydd med hennes bild och information
Regnet kom för att förstärka den hemska situationen
Jag hade gett upp om att hon fortfarande skulle vara ute
Hoppades självklart någon snäll person hittat henne
Runt lunchtid kom äntligen samtalet vi väntat på
Pinky var hittade och inlämnad på djursjukhuset under fredagskvällen
De kunde inte ringa oss innan då chipnumret inte hittades i engelska systemet
En kvinna hade gått in där för att köpa kattmat och frågat om de möjligtvis fått in en bulldog
Hon hade antingen sett en av affischerna eller hört på radion och gav personalen E's nummer

Jag och S skyndade oss i taxi för att hämta upp Pinky
Hon var så lycklig att se husse och faktiskt mig också
Stackars hund
Jag gillar henne skarpt och jag vet att det inte var mitt fel,
men jag kommer aldrig vara hundvakt igen
Jag vill ALDRIG gå igenom en situation som denna igen

Har spenderat en tid att ta ner affischer
Ingen mening med att de sitter uppe längre
Kan äntligen slappna av i vetskap hon är i sitt hem med sin husse
/J


Kommentarer


Kommentera inlägget här: