BabbelBabbel

Suck

Kategori: Karriär

Vi hade personalmöte efter jobbet igår
Snabb genomgång om vilka åtgärder som ska tas efter skolinspektionen
Sen kom en vändning
Hon avslutade med att säga att de sett över skolans ekonomi
Vi måste alla se över var vi kan spara in på pengar
Det kommer även påverka personal
Just nu vet ingen någonting
Alla spekulerar
Jag tror de kommer behålla lärare i första hand
De kommer låta supportpersonal gå först
Min tjänst är lite i valet och kvalet
Vi är billigare än att ta in vikarier från agenter
Samtidigt är vi inte prioritet att ha på en skola
Om de går efter sist in, först ut har jag en chans
Kanske kommer de låta alla söka om sina tjänster
Jag hoppas självklart jag får behålla mitt jobb
Vet ingenting och det känns lite obehagligt
Jag ska skicka in papper imorgon i hopp om att bli godkänd som kvalificerad lärare även i England
Jag kommer börja titta på möjligheter om jobb på andra skolor
Ingen går säker
Måste se över vad mitt nuvarande kontrakt säger om de ber mig gå
Hur många månaders uppsägningstid har jag???
Jag berättar mer så fort jag vet något
Ingen panik än så länge
/J

Kommentarer

  • Jenny B säger:

    Låter lite oroväckande när de börjar diskutera ekonomi. Samma på mitt jobb. Men det brukar alltid lösa sig, man får tänka så :) De kommer alltid behöva lärarvikarier ju... Hörs mer på facet!! Puss!!

    2011-02-04 | 10:43:30
  • H säger:

    Åh jag tänker på dig Jennie! Håller tummen för att allt fixar sig med lärarkvalificerat jobb! Då blir det ännu bättre med pengar. Det löser sig ju alltid, det vet du ju! Allt som händer o sker gör ju det av en orsak. Kram o puss

    2011-02-04 | 20:37:18
    Bloggadress: http://muffinsprat.blogg.se/

Kommentera inlägget här: