BabbelBabbel

I'm back

Kategori: Leeds

Tillbaka i Leeds
Skönt att vara i sitt eget hem
Visserligen hyr jag bara in mig
Ni fattar vad jag menar
Är påfrestande att bo hos andra
Samtidigt är det oerhört kul

Kan inte fatta att jag var hemma i 3 veckor
Drygt en vecka i hemstaden
Lite mindre än en vecka i utbildningsstaden
Sist men inte minst en hel vecka i den sydliga huvudstaden
Ofrivillig dessutom men helt klart värt det

Hur tråkigt det än är att lämna alla därhemma igen är det inga problem
Jag vet att alla har sina familjer, stora som små
Själv är jag inte redo att rota mig och umgås med likasinnade här
Blir som en liten familj det också

I morgon är det dags för jobb igen
Hade en mardröm i natt att chefen var arg och besviken på mig
Tur för mig har jag present till henne, tandborstar
Jajamen, tro det eller ej
Efter 10 år i Sverige är det hon saknar mest tandborstar
xtra mjuka från apoteket

Ha en fortsatt trevlig söndagkväll
Svårt då KFF återigen spelar oavgjort
Enda laget utan vunnen match
Kanske dags för en vändning???

/J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: